Generalforsamling, Info, Nyheter

Oppdatert: 28. april 2023

Generalforsamling 2018

NESK avholdt onsdag generalforsamling i Stjørdal. Gjennomgangen av styrets og avlsrådets beretning samt regnskap og budsjett gikk uten merknader fra salen. Det var ikke innmeldt saker til behandling på årets generalforsamling. Det var foreslått flere kandidater til valg og det var sendt inn et stort antall forhåndsstemmer. Det vitner om stor interesse for NESK som klubb at mange ønsker å bidra med frivillig arbeid og at det var stor oppslutning om valget. Jan Terje Bårseth var valgt som møteleder og styrte valget med stø hånd.

-          Iver Melby gjenvalgt nestleder for 2 år

-          Øyvind Skurdal gjenvalgt styremedlem for 2 år

-          Stein Martinsen gjenvalgt styremedlem for 2 år

-          Solveig Kullerud Gonsholt gjenvalgt varamedlem for 1 år

-          Dag Bjørnar Kleven nytt varamedlemmer for 1 år

Ellers ble Dorthe Haugen valgt som nytt medlem av valgkomiteen for 3 år og Idar Langmyr ble gjenvalgt som vara til valgkomiteen.

Øystein Heggelund Dahl takket etter generalforsamlingen Fredrik Aalerud for hans arbeid i valgkomiteen. Videre takket han Dorthe Haugen for hennes lange og betydningsfulle innsats i NESK-styret. Hun vil med sin store ståpåvilje og smittende humør være dypt savnet i styret.

Det ble også utdelt premier til årets hunder på jakt og utstilling og utdelt oppdretterpriser.

Årets engelsksetter jakt 2017 gikk til Magnus Haugens Rotåa’s Aisa.

Årets engelsksetter utstilling gikk til Moyen’s Sofus til Steinar Berg.

Ragnhild Holhjem Kleppang mottok på vegne av kennel Hågakollen ikke mindre enn to oppdretterpriser for hhv. kullet etter Østkysten’s V. Franco og Hågakollen’s Vixen samt kullet etter Jesper og Hågakollen’s Vixen.

Etter at det offisielle programmet var avsluttet ble det avholdt medlemsmøte der den  rasespesifikke avlsstrategien (RAS) ble gjennomgått av Stein Martinsen.

Hjelp oss med innhold!

Vi er avhengig av bidrag og innspill fra flere for å få et godt og variert innhold på nettsiden. Vi setter derfor stor pris på alle bidrag og tips som kommer inn.